Formular pentru colectarea de propuneri, sugestii, (6,4 KiB, 119 hits)
Transparența contribuie la consolidarea principiilor democrației și la respectarea drepturilor fundamentale, așa cum sunt definite în articolul 6 al Tratatului UE și în Carta drepturilor Fundamentale ale Uniunii Europene.
Transparența urmărește asigurarea unui acces mai larg al cetățenilor la informațiile și documentele aflate în posesia instituțiilor statului, participarea cetățenilor la procesul decizional și asigurarea legitimității, eficacității și responsabilității administratiei față de cetățean.
Conceptul de transparență a procesului decizional derulat în instituții se referă la asigurarea accesului cetățenilor la documentele aflate în gestiunea instituțiilor statului precum și la consultarea cetățenilor cu privire la adoptarea unor reglementări.
Concret, transparența implică:
- informarea din oficiu a persoanelor asupra problemelor de interes public care urmează să fie dezbătute de autoritățile administrației publice centrale și locale, precum și asupra proiectelor de acte normative;
- consultarea cetățenilor și a asociațiilor legal constituite, la inițiativa autorităților publice, în procesul de elaborare a proiectelor de acte normative;
- participarea activă a cetățenilor la luarea deciziilor administrative și în procesul de elaborare a proiectelor de acte normative
Tratatul instituind Uniunea Europeanã consacrã noțiunea de transparență în primul sãu articol, alineatul doi, care stabilește că deciziile se iau într-o manieră cât se poate de deschisă și mai aproape de cetățean.
Articolul 255 din Tratat, introdus în anul 1997, asigură oricărui cetățean din Uniune și oricărei personalități fizice sau juridice rezidente sau care deține un birou înregistrat într-un Stat Membru, dreptul de acces la documentele Parlamentului European, Consiliului și Comisiei.
Regulamentul din 30 mai 2001 implementează dreptul de acces la documentele emise de cele trei instituții. stipulând doar douã excepții: cazurile în care accesul este automat refuzat, pentru a asigura securitatea publicã, apãrarea, relațiile internaționale s.a. și cele în care se refuzã accesul cu scopul asigurării protecției intereselor comerciale ale individului – dacã nu există un interes public pentru comunicarea informațiilor.
În România, asigurarea transparenței instituționale este reglementată de Legea nr. 52/2003, care cuprinde prevederile legislației europene.
2024
Anunț ședință publică 08.10.2024 (439,9 KiB, 2 hits)
Anunț ședință publică 27.09.2024 (831,6 KiB, 3 hits)
Anunț ședință publică 12.09.2024 (201,4 KiB, 4 hits)
Anunț ședință publică 19.07.2024 (722,2 KiB, 39 hits)
Anunț ședință publică 31.05.2024. (230,4 KiB, 103 hits)
Anunț ședință publică 29.05.2024 (603,9 KiB, 105 hits)
Anunț ședință publică 22.05.2024 (212,7 KiB, 135 hits)
Anunț public ședință 22.04.2024 (595,9 KiB, 156 hits)
Anunț public ședință 15.04.2024 (286,8 KiB, 169 hits)
Anunț ședință publică 25.03.2024 (503,0 KiB, 191 hits)
Anunț ședință publică 18.03.2024 (226,0 KiB, 181 hits)
Anunț ședință publică 08.02.2024 (31,8 KiB, 220 hits)
Proces-verbal dezbatere publică - buget 2024 (531,8 KiB, 49 hits)
Registru pentru consemnarea și analizarea propunerilor - buget 2024 (173,5 KiB, 263 hits)
Anunț ședință publică online 31.01.2024 (20,7 KiB, 263 hits)
Proces-verbal propuneri buget 2024 (1,8 MiB, 255 hits)
Anunț ședință publică 30.01.2024 (134,1 KiB, 262 hits)
Anunț ședință publică online 09.01.2024 (20,2 KiB, 255 hits)
Anunț ședință publică 09.01.2024 (57,1 KiB, 96 hits)
Sume repartizate CJ Sibiu (801,9 KiB, 312 hits)
Probunere buget 2024 (3,7 MiB, 337 hits)
Motivație buget 2024 - revizuit (138,5 KiB, 361 hits)
Sume Finanțe Buget 2024 (469,9 KiB, 349 hits)
Sume Finanțe Buget 2024 (469,9 KiB, 349 hits)
Anunt dezbatere publica buget 2024 (10,5 MiB, 180 hits)
Anunt colectare recomandări - buget 2024 (10,2 MiB, 269 hits)